Resultaten

Wat leren leerlingen op onze school en wat gaat een leerling doen nadat de tijd op onze school erop zit? Er zijn verschillende mogelijkheden.

Basisvaardigheden

Rekenen, taal en burgerschap zijn belangrijke vakken om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er in onze lessen veel aandacht aan.

Onze ambitie is dat minimaal 75% van onze leerlingen aan het einde van hun schoolperiode de streefniveaus voor deze vakken halen. Gezien de tussentijdse in- en uitstroom en complexe problematiek van de leerlingen bij Meforta College Extern is het meetbaar maken van relevante resultaten moeilijk. Wij onderzoeken hoe wij de voortgang van onze leerlingen goed in beeld kunnen brengen.

Ten slotte deden 12 leerlingen mee aan de examens. Ons gemiddelde slaginspercentage op dit niveau was 83%.

Uitstroom

We streven ernaar dat zoveel mogelijk van onze leerlingen uitstromen naar:

• Praktijkgericht voortgezet (speciaal) onderwijs, met als doel uiteindelijk werk te vinden.
  • Voortgezet speciaal onderwijs met als doel (beschut) werk of een plek in dagbesteding.
  • MBO en HBO.
  • Werkplek.
  • Beschut werk.
  • Dagbesteding.

Waar zijn onze leerlingen na school naartoe gegaan?

• 12% van onze leerlingen ging na onze school naar een vso buiten Meforta.
  • 18% ging naar het eigen vso van Meforta.
  • 6% ging naar voortgezet onderwijs.
  • 12% ging naar een ROC.
  • 12% vond werk.
  • Van 41% is de uitstroomplek onbekend.

Na een jaar is 75% nog op de plek waar ze naartoe zijn gegaan. Onze ontwikkelingsperspectiefplannen (OPP’s) kloppen voor 88,3% van onze leerlingen.  In schooljaar 2022-2023 stroomden 17 leerlingen uit.

Stroomden onze leerlingen uit naar een passende plek?

We besteden veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken en bereiden leerlingen daar goed op voor. Na een jaar checken we of onze leerlingen nog op de plek zitten waar ze na onze school naartoe zijn gegaan.

We streven ernaar dat 75% van onze oud-leerlingen daar nog zit. Vorig schooljaar zaten 75% oud-leerlingen nog op dezelfde uitstroomplek. We hebben onze norm behaald.